TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

MotoMe Aflevering 41

Een Badr Hari met tafelmanieren, 25 jaar evolutie en de jeugd heeft het verleden

Na een winterslaap van slechts twee maanden ontwaken Joost Overzee en Bart Verhoeven weer voor een nieuw seizoen MotoMe! Het vierde seizoen reeds vol motortests, bijzondere motorrijders en hun liefdes, mooie locaties en niet te vergeten handige tips en andere motor-kolder.

In aflevering 41 hebben we twee tests. Als eerste de Kawasaki Z900. Deze nieuwe Z900 spiegelt zich aan een rij illustere iconen. De Z1 ofwel Z900 uit ‘72, de GPz900 ofwel de eerste Ninja. Dat belooft wat. Zelf hanteert Kawasaki de term ‘Refined Raw’ als het om deze motorfiets gaat. Dus.. is het nou de opvolger van de Z800?, de vervanger van de Z1000? Of is het een compleet andere motorfiets? Een nieuwe weg voor Kawasaki wellicht? In het mooie Andalusië reed Bart tijdens met, volgens eigen zeggen, de Badr Hari onder de motorfietsen, maar dan met tafelmanieren.

Als tweede waren we uitgenodigd op het Autódromo Internacional do Algarve. In de volksmond ook wel circuit Portimão genoemd, in het zonnige Portugal. Dit circuit vormt het decor voor de introductie van de 2017 Honda CBR 1000 RR Fireblade. Het 25 jarige jubileum dus, want in 1992 werd deze motorfiets, als 900cc versie, voor het eerst geïntroduceerd. Wat die 25 jaar aan technische innovaties heeft opgeleverd? Hoe zich dat vertaalt naar het rijgedrag? Dat zochten Joost en Bart uit, want ondanks zijn gebrek aan circuitervaring mocht Bart toch de baan op. Met privé voorrijder Freddie Spencer in dit geval.

Verder hebben we in de uitzending Carlo Mascini. 24 jaren jong, maar nu al verslingerd aan motorfietsen uit de jaren 70. Zonder enige vorm van sleutelervaring begon Carlo aan het begin van zijn motor-carrière aan het opknappen van een klassieke Honda CB250 uit 1977. Nu inmiddels staat de tuin vol met onder andere een Kawasaki Z1000 en een Suzuki GT380. Om over het nieuwste project, een Kawasaki Samurai, maar te zwijgen. Wat vind moeders daar nou van?

Kawasaki Z900: Badr Hari met tafelmanieren

De nieuwe Z900 spiegelt zich aan een rij illustere iconen. De Z1 ofwel Z900 uit ‘72, de GPz900 ofwel de eerste Ninja. Dat belooft wat. Zelf hanteert Kawasaki de term ‘Refined Raw’ als het om deze motorfiets gaat. Dus.. is het nou de opvolger van de Z800?, de vervanger van de Z1000? Of is het een compleet andere motorfiets? Een nieuwe weg voor Kawasaki wellicht? In het m-ooie Andalusië reed Bart tijdens met, volgens eigen zeggen, de Badr Hari onder de motorfietsen, maar dan met tafelmanieren.

Honda Fireblade: 25 jaar evolutie

Het Autódromo Internacional do Algarve, in de volksmond ook wel circuit Portimão genoemd. Gelegen in het mooie Portugal vormt dit circuit het decor voor de introductie van de 2017 Honda Fireblade. Het 25 jarige jubileum dus, want in 1992 werd deze motorfiets, als 900cc versie, voor het eerst geïntroduceerd. Wat die 25 jaar aan technische innovaties heeft opgeleverd? Hoe zich dat vertaalt naar het rijgedrag? Dat zochten Joost en Bart uit, want ondanks zijn gebrek aan circuitervaring mocht Bart toch de baan op. Met privé voorrijder Freddie Spencer in dit geval.

Carlo Mascini: de jeugd heeft het verleden

Carlo Mascini. 24 jaren jong, maar nu al verslingerd aan motorfietsen uit de jaren 70. Zonder enige vorm van sleutelervaring begon Carlo aan het begin van zijn motor-carrière aan het opknappen van een klassieke Honda CB250 uit 1977. Nu inmiddels staat de tuin vol met onder andere een Kawasaki Z1000 en een Suzuki GT380. Om over het nieuwste project, een Kawasaki Samurai, maar te zwijgen. Wat vindt moeders daar nou van?

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
BMW
TT Circuit Assen
MACNA
Bayard
Caberg
Kawasaki
Suzuki
Husqvarna
Schuberth
Arai
Kushitani
Ik wil van mijn motorfiets af
Harley-Davidson
Nolan
KTM
Ducati
Aprilia
Honda
Bovag
Bridgestone
Indian
MotoPort
Moto Guzzi
HJC
Dane
Difi
KNMV
Triumph