TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

MotoMe Aflevering 36

WK Wheelie Woman, Harley’s America Today en Nol’s rokende Kawa’s

Een powervrouw, groen getinte ijzervreter en Amerikaans staal beheersen deze 36e editie van het onvolprezen MotoMe. Zesendertig edities alweer… wie had dat ooit gedacht? Hadden de knutselende heren Harley en Davidson in 1903 kunnen bevroeden tot wat voor een imperium hun eerst gebouwde ‘Silent Grey Fellow’ zou uitmonden? Zou Nolletje Bikker aan zijn bord Brinta ook maar een idee hebben gehad dat zijn carrière zich zou afspelen rondom een Japans motormerk? En had de familie Schijven voor hun boreling Kimberly niet hobby’s voorzien zoals tuinieren of kokkelvissen? Precies! En ook wij van MotoMe hebben het gevoel dat we nog maar net begonnen zijn. Dus in deze editie:

Kanjer Kimberly op Elvington

In de WK-racerij op asfalt heeft Nederland niet veel in de melk te brokkelen, zolang geracet wordt op twee wielen. Op één wiel daarentegen staan we aan de wereldtop met ons aller Egbert van Popta, onbetwist Sportman van het Jaar na Yuri van Gelder. Hij legde de kilometer op zijn achterwiel af met een criminele snelheid van 344 km/u. Maar unisex als we zijn, verlangden we natuurlijk eenzelfde WK-titel van een Nederlandse mevrouw. Welnu, MotoMe toog weer naar het vliegveld van Elvington om de WK Wheely-recordpoging van Kimberly Schijven te volgen. Een tip van de sluier: ze zou op één wiel harder gaan dan menig kerel op twee wielen zou durven… Sensatie verzekerd!

Harley-Davidson Milwaukee-Eight: een (r)evolutie?

Met Harley-Davidson zie je wat van de wereld, ook per vliegtuig. Want reden we eerder dit jaar (in MotoMe 28) met de Touring-modellen dagenlang door Arabië onder het motto ‘Discover more’, nu doen we hetzelfde in Noordwest Amerika, ten westen van Seattle. Hetzelfde? Nou, in zoverre: de Tourings hebben nu Harley’s nieuwste Milwaukee-Eight krachtbron in het vooronder zitten, al vraagt het een kennersoog deze direct te herkennen. Daarnaast zijn er enige rijwieltechnische verfijningen doorgevoerd, reden genoeg om ons af te vragen: is deze negende generatie Big Twin nu een revolutie of evolutie? Een paradijselijke rit met Status Quo op de radio.

De huiveringwekkende Kawasaki’s van Nol Bikker

Hij heeft groener bloed dan de Hulk en Kermit in één ledikant. En houdt zich niet bezig met marktaandeel, spreadsheets en over het paard getilde Engelstalige functieomschrijvingen. Wél bezit Kawasaki exclusief dealer en authentieke ijzervreter Nol Bikker een begerenswaardige collectie onderdelen, Jetski’s én driecilinder tweetakten uit eind jaren zestig, mid jaren zeventig. Machines waardoor Overzee in zijn kinderjaren het fenomeen ‘vroegtijdige ejaculatie’ leerde ontdekken. Dus hij naar Noordeloos voor een weerzien met dit bijzondere mens en een duizelingwekkende, vooral rokerige rit op een 250 S3, samen met nog een roedel driecilinders. Een onvergetelijke trip over Memory Lane…

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
Husqvarna
Kushitani
Harley-Davidson
Aprilia
Arai
Caberg
TT Circuit Assen
Triumph
Suzuki
BMW
Bayard
HJC
Schuberth
KNMV
Ik wil van mijn motorfiets af
Nolan
MotoPort
Dane
Honda
Ducati
Indian
MACNA
Difi
KTM
Kawasaki
Bovag
Bridgestone
Moto Guzzi