TV, Magazine en Club voor motorfans!
Promotor
 | 

MotoMe aflevering 9 2014

5 Minuten hard motorrijden is soms intensiever dan een heel leven...

De negende episode van MotoMe blijft gewoon dicht bij huis, maar voert je wel naar alle uithoeken van de menselijke emotie. Verbazing, bewondering, jeugdig enthousiasme, maar ook afgrijzen en noodlot wisselen elkaar in snel tempo af. Wij lopen namelijk niet weg voor de schaduwzijdes die nu eenmaal bij motorrijden en het menselijk bestaan horen. De onderwerpen:

René de Boer, zomaar mens en motorrijder, vertelt over zijn gebalanceer over zijden draadjes boven de diepste dalen. En over zijn geduldige, vechtlustige terugkeer naar een betrekkelijk normaal bestaan. Waarbij de verbouwing van een Vmax een cruciale rol speelt.

En dit dan?! Honda kan uitblinken in positieve burgerlijkheid, maar soms schiet de grootmacht volledig uit zijn slof. In dit theater: de Honda NM4 Vultus, kruising tussen Mad Max, Battlestar Galactica en Batman. Om de verwarring te completeren noemt Honda zelf het een cruiser, wij een motorscooter. Hm, in een rijtest zocht de Dr. Spock van MotoMe het uit.

Indianen kun je in het ergste geval uitroeien. Maar opper-Indiaan Tony Leenes uit Lemmer is en blijft onuitroeibaar. Zijn Indian-museum is een regelrechte must en een unicum in de wereld. Bovendien de grootste van Europa. Verwacht geen strakke zalen met bewakers, eerder nostalgie die op de vierkante centimeter uit de plinten sijpelt. En vergeet je sigaren niet.

En dan ineens de overstap naar postpuberaal speelkwartier! De KTM 390 Duke, half Oostenrijker, half Indiër. Een regelrechte feestfiets voor jong en, eh, een beetje oud die voor 5.5 mille in jouw schuur staat. Nieuw. Maar is deze Indiase monocilinder volwassen genoeg om serieus te worden genomen? Onze tester - zelden op volwassenheid te betrappen - ging aan de slag. In de polder.

Naast de in deze editie geetaleerde emoties, kenmerkt ook deze negende MotoMe zich zoals gebruikelijk door een bruisende cocktail van ongezouten onafhankelijkheid, ongecompliceerde authenticiteit en een mespunt relativering.

blog comments powered by Disqus
Harley-Davidson
Ik wil van mijn motorfiets af
Suzuki
Honda
Kawasaki
Difi
TT Circuit Assen
Aprilia
Kushitani
Suzuki
HJC
Schuberth
Kawasaki
Caberg
Arai
Moto Guzzi
BMW
Harley-Davidson
Nolan
KNMV
Husqvarna
Bovag
MACNA
Bayard
Honda
MotoPort
Bridgestone
Ducati
Indian
Dane
Triumph
KTM
Ik wil van mijn motorfiets af